راهساز كوماتسو
قطعات

شبكه اجتماعي


شبكه اجتماعي فضايي ديجيتالي، آنلاين، عمومي و اجتماعي است كه از معمولا از افراد يا شركت ها يا سازمان ها وغيره تشكيل مي شود وتوسط يك يا چند نوع خاص از تعاريف وابستگي هاي مختلف مثل ايده‌ها و تبادلات اجتماعي، دوستانه، خانوادگي ،خويشاوندان، لينك‌هاي وب سايت، و غيره به هم وصل مي شوند.

شبكه اجتماعي هاي مختلفي كه ساخته شده اند هر كدام روابط اجتماعي و سياست هاي خود را براي ارتباطات بين افراد و سازمان ها اجرا مي كنند و بر اساس همين سياست ها و تعاريف كاربران را به سمت خود جذب مي كنند.

نتايج تحقيقات مختلف در مورد شبكه اجتماعي بيانگر آن است كه مي‌توان از ظرفيت شبكه اجتماعي در بسياري از سطوح فردي و اجتماعي به منظور شناسايي مسائل و تعيين راه حل براي آنها، برقراري روابط اجتماعي، اداره امور تشكيلاتي، سياست گذاري عمومي و رهنمون سازي افراد در مسير دستيابي به اهداف استفاده نمود.

خدمات شبكه اجتماعي


خدمات شبكه اجتماعي بستري براي ايجاد شبكه اجتماعي يا شبكه‌هاي ارتباطي است كه در آن افراد و كاربران در قالب گروه‌هاي مختلف، به‌طور مثال علايق، فعاليت‌ها، پيش‌زمينه‌ها و ارتباطات خود در زندگي واقعي را به اشتراك مي‌گذارند. در اين خدمات، هر شخص از طريق حساب كاربري اختصاصي خود شناخته مي‌شود و از اين طريق به فعاليت‌هاي قابل انجام مي‌پردازد. بيشتر اين شبكه اجتماعي هاي برگرفته از برنامه كاربردي وب هستند كه از طريق اينترنت قابل دسترسي هستند.

تحليل شبكه اجتماعي


شبكه اجتماعي، شبكه‌اي متشكل از افراد، گروه‌ها و ارتباطات بين آن‌ها است. افراد و گروه‌هاي عضو آن گره‌هاي را تشكيل مي‌دهند و وابستگي‌هاي بين اين افراد مانند دوستي، خويشاوندي، تجارت، علايق مشترك و غيره يال‌هاي بين گره‌ها را تشكيل مي‌دهند. با بيشتر شدن گره‌ها و يال‌هاي بين آن‌ها شبكه هم پيچيده‌تر مي‌شود و مي‌توان با آناليز شبكه آن‌ها را تحليل و بررسي كرد.

شبكه هاي اجتماعي، نسل جديدي از وب سايت ها هستند كه اين روزها در كانون توجه كاربران شبكه گسترده جهاني اينترنت و وب قرار گرفته اند. شبكه هاي اجتماعي بر اساس تشكيل اجتماعات برخط و آنلاين عمل مي كنند و هر كدام تعدادي از كاربران اينترنتي با شرايط مختلف را شامل مي شوند.

پس شبكه اجتماعي را نوعي از رسانه هاي اجتماعي مي ناميم كه امكان دسترسي به نوع متفاوتي از ارتباطات و اشتراك گذاري هاي مختلف در اينترنت و وب سايت را فراهم كرده اند. صدها ميليون كاربران وب سايت و اينترنت عضو شبكه هاي اجتماعي مختلفي شده اند و هر كدام به نحوي عمليات برخط و آنلاين خود را در اين شبكه هاي اجتماعي به اشتراك مي گذارند.

شبكه اجتماعي تعريفي است كه قبل از اينكه در دنياي مجازي و اينترنت قرار بگيريد در دنياي فيزيكي هم وجود پيدا كرده بود و فعاليت آن را روزانه حس مي كرديم، اما با ديجيتالي شدن دنيا و گستردگي اينترنت در دهكده جهاني وب اين مفهوم به صورت اينترنتي و آنلاين طرفداران بسيار بسيار زيادي پيدا كرد چرا كه كاربران درون شبكه هاي اجتماعي آنلاين هيچ گونه محدوديتي ندارندو به راحتي آب خوردن مي توانند فعاليت هاي روزانه خود را انجام دهند.

به نظر من شبكه هاي اجتماعي، بزرگترين دستاورد اينترنتي و آنلاين دهكده جهاني وب مي باشد. و با اختلاف بسيار زياد جاي ديگر از ديگر نوآوري هاي اينترنتي و آنلاين ديگر پيشي گرفته است. خيلي از كارشناسان اين حوزه، شبكه هاي اجتماعي را به نام "زندگي ديجيتالي" مي شناسند،

از ديگر مزاياي شبكه هاي اجتماعي مي توان اين گزينه ها را هم گفت كه درون آنها افراد و كاربران با دوستان جديد به راحتي ارتباط برقرار مي كنند و همچنين دوستان قديمي خود را در پيدا مي كنند و با اشتراك گذارب هاي روزانه از وضعيت خودشان ارتباط با آنها را نگه مي دارند،اين ارتباطات خيلي اهميت دارد چون كه در دنياي فيزيكي كمتر ارتباط بين دوستان برقرار مي شود. شبكه هاي اجتماعي مكان هايي براي تبادل نظر و ارتباطات هستند معمولا در آنها كاربران نظرات و خيلي چيزهاي ديگر خود را با هم به اشتراك مي گذارند.

يك قابليت خيلي مهم و پرطرفدار شبكه اجتماعي اين است كه كاربران به راحتي مي توانند كاربران در ديگر كشورهاي دنيا ارتباط برقرار كند ، اين باعث شده است تا شبكه هاي اجتماعي به فضايي تبديل شوند كه در آن فضا ها ، ايده ها و خلاقيت هاي جديد پيدا مي شوند و مورد بحث و بررسي قرار مي گيرند.

بر اساس گزارشات صورت گرفته از كاربران اينترنتي درباره وب سايت هاي شبكه اجتماعي ، بيش از نيمي جمعيت كاربران اينترنت در كشورهاي دنيا ، جزو كاربران شبكه هاي اجتماعي هستند. استفاده از وب سايت هاي شبكه اجتماعي در اينترنت رشد بسيار زيادي داشته و در سال گذشته با گزارشاتي كه صورت گرفته بيش از 90 درصد از جمعيت كاربران اينترنتي و آنلاين، جزو استفاده كنندگان از وب سايت هاي شبكه اجتماعي مي باشند.

همين رشد بسيار زياد گذراندن زمان كاربران در شبكه هاي احتماعي باعث شده است كه وب سايت هاي شبكه اجتماعي زمان زيادي از كاربران را به خود اختصاص داده اند.

مثلا در شبكه اجتماعي فيس بوك كه در هنگام ساخت آن فضايي براي دانشگاه و دانشجويان بود با رشد بي رويه اي كه از شبكه هاي اجتماعي به وجود آمده در سال جاري كاربران با سن و سال هاي مختلف به آن اضافه شده اند

نتيجه اينكه شبكه هاي اجتماعي با سرعت بسيار زياد در فضاي ديجيتال و اينترنت در حال رشد پيدا كردن است و اين نشان مي دهد كه بايد ايده و خلاقيت مثبتي در اين نوع شبكه ها بوجود آورد تا بتوانيم به از آن استفاده مثبت و بهينه داشته باشيم و اين وب سايت ها فقط باعث تلف شدت وقت با ارزش كاربران نباشند.

در زير ما ليست چند شبكه اجتماعي پر بازديد و پر طرفدار و تعداد كاربران فعال در آنها را براي اثبات گفته هايمان آماده كرده ايم:

شبكه اجتماعي فيس بوك: Facebook
تعداد حساب هاي فعال اين شبكه اجتماعي 2.13 ميليارد مي باشد و كشور سازنده آن آمريكا مي باشد و مالك آن شركت فيس بوك است.

شبكه اجتماعي واتس آپ: Whatsapp
تعداد حساب هاي فعال اين شبكه اجتماعي 1.5 ميليارد مي باشد و كشور سازنده آن آمريكا مي باشد و مالك آن شركت فيس بوك است.

شبكه اجتماعي وي چت: Wechat
تعداد حساب هاي فعال اين شبكه اجتماعي 1.0 ميليارد مي باشد و كشور سازنده آن چين مي باشد و مالك آن شركت تنسنت است.

شبكه اجتماعي كيو كيو: qq
تعداد حساب هاي فعال اين شبكه اجتماعي 868 ميليون مي باشد و كشور سازنده آن چين مي باشد و مالك آن شركت تنسنت است.

شبكه اجتماعي اينستاگرام: Instagram
تعداد حساب هاي فعال اين شبكه اجتماعي 800 ميليون مي باشد و كشور سازنده آن آمريكا مي باشد و مالك آن شركت فيس بوك است.

شبكه اجتماعي تويتر: Twitter
تعداد حساب هاي فعال اين شبكه اجتماعي 330 ميليون مي باشد و كشور سازنده آن آمريكا مي باشد و مالك آن شركت تويتر است.

شبكه اجتماعي اسكايپ: Skype
تعداد حساب هاي فعال اين شبكه اجتماعي 300 ميليون مي باشد و كشور سازنده آن آمريكا مي باشد و مالك آن شركت مايكروسافت است.

شبكه اجتماعي گوگل پلاس: Google+
تعداد حساب هاي فعال اين شبكه اجتماعي 212 ميليون مي باشد و كشور سازنده آن آمريكا مي باشد و مالك آن شركت گوكل است.

شبكه اجتماعي پينترست: Pinterest
تعداد حساب هاي فعال اين شبكه اجتماعي 200 ميليون مي باشد و كشور سازنده آن آمريكا مي باشد و مالك آن شركت پينترست است.

شبكه اجتماعي لينكداين: Linked in
تعداد حساب هاي فعال اين شبكه اجتماعي 106 ميليون مي باشد و كشور سازنده آن آمريكا مي باشد و مالك آن شركت مايكروسافت است.

شبكه اجتماعيتلگرام: Telegram
تعداد حساب هاي فعال اين شبكه اجتماعي 200 ميليون مي باشد و كشور سازنده آن روسيه مي باشد و مالك آن شركت تلگرام است.

سئو و شبكه هاي اجتماعي

نكاني در مورد طراحي وب سايت، بهينه سازي و سئو وب سايت بايد يادآور تان كنيم ،
شما اگر تمركزتان را فقط در مورد طراحي وب سايت قرار دهيد در اين صورت نتيجه ممكن است طراحي يك وب سايت بسيار زيبا براي كاربران باشد.
و شما اگر تمركزتان را فقط در مورد سئو وب سايت قرار دهيد در اين صورت نتيجه ممكن است بهينه سازي و سئو وب سايت شما فقط براي رباتهاي موتورهاي جستجوگر محبوب شود.
و همچنين اگر تمركزتان را فقط در مورد شبكه هاي اجتماعي قرار دهيد ، نتيجه ممكن است هيچ وقت بازگشت سرمايه براي شما نداشته باشد.
طراحي وب سايت، بهينه سازب و سئو وب سايت و شبكه هاي اجتماعي سه عامل بسيار مهم و حياتي براي يك بازاريابي اينترنتي و ديجيتال ماركتينگ موفق مي باشند.
اگر نياز داريد بازيدكنندگان، وب سايت شما را در جستجو توسط موتورهاي جستجوگر پيدا كنند بايد بهينه سازي و سئو وب سايت تان بسيار قوي باشد.
اگر نياز داريد با كاربران وب سايت تان تعامل داشته باشيد و فروش شما افزايش پيدا كند بايد طراحي وب سايت حرفه اي و فوق العاده داشته باشيد.
و در آخر اگر نياز داريد برند سازي انجام دهيد بهترين گزينه براي اين كار استفاده از شبكه هاي اجتماعي مي باشد.
شما به عنوان صاحب كسب و كار و تجارت خود، بايد متوجه باشيد كه اندازه مشخصي براي بازاريابي اينترنتي و ديجيتال ماركتينگ وجود ندارد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۴ شهريور ۱۴۰۱ ] [ ۱۱:۳۰:۵۷ ] [ راهساز كوماتسو ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی